הדברים המוזרים, של הסוג בדרכים

הדברים המוזרים שקורים רק לי ...


אחרי שיחה עם  חברים , על חוויות וסיפורים - שמתי לב שקרו לי כמה מקרים מוזרים , בעיקר בחו"ל (כל התמונות כאן -מהאוסף שלי , מצלומי בדרכים ..)

הדרכה אישית.

איטליה , קיץ 2014 ....
כבר סיפרתי על הטיול - בבלוג שלי ב"למטייל" .
נחתנו וטילנו מחוץ לפאדובה , עד יום שישי בערב .
לא הכרנו שום דבר בעיר - ולא היה לנו שום מושג איפה אנחנו .
כל מה שהיה לנו - זו מפה שהישאירו בעלי הבית שבו שהינו .
ירדנו למטה , אישתי , אני והילדים , מביטים לכל כיוון - ולא מוצאים את עצמינו .
ראתה אותנו איטלקיה מבוגרת  , ניגשה - ושאלה לאן אנחנו צריכים להגיע .
רצינו לעיר העתיקה , ולגטו היהודי ...
הבעיה היא - שהיא לא ידעה שום שפה מלבד איטלקית - ואנחנו , לא הבנו מילה ...
תיקשרנו באמצעות תנועות הידיים - והלכנו אחריה .
היגענו לבית דירות גדול .
היא צעקה בקולי קולות לבעלה שירד .
הבעל דיבר איתה כמה מילים , והתחיל לדבר איתנו באנגלית .
לקח אותנו , יד ביד  , עד לכניסה לעיר העתיקה .
והכל - רק כי אישתו אמרה לו . בעל למופת!
(אל תשאלו איך חזרנו - רטובים לגמרי - אבל זה כבר סיפור אחר...)


אין כניסה בסנדלים .

הונגריה ,ספטמבר 2011 .
מטיילים בעיר , נהנים מנופיה , מהאוכל , מהעיר .
מגיעה שבת - ורצינו ללכת להיתפלל .
עצר אותנו השומר בכניסה לבית הכנסת - ושאל למעשינו .
כשהסברנו לו שאנחנו רק רוצים להתפלל - תהה השומר - האם יתנו לי להכנס למקום הקדוש - כיוון שבאתי בסנדלים .
בסוף - איך שהוא ,  ניכנסנו בלי שהגבאי ישים לב...

הכיפה לא מתאימה ...

פראג ,2012 , מטיילים ברחובות - וקופצים לבית הכנסת של המהרל מפראג (אלטנוישול)
כמו תמיד - אני מוריד את כובעי ושם כיפה , כי אנחנו בבית כנסת, ששלפתי מהכיס .
כאן המקום להזכיר שאני עם כיפה  על ראשי - באופן דיי קבוע ...
רודפת אחרי הפקידה מהכניסה לבית הכנסת - בטענה שהכיפה לא מספיק גדולה - ושעלי להחליף לכיפה בגודל "תיקני" ..
נו שווין .
בדיעבד מסתבר שכלל אינה יהודיה , אבל כללים הם כללים ...

הדרכון הלא נכון ...

לא תמיד כדאי ללכת רק עם הדרכון האירופאי .
למדתי זאת - כשהייתי באמסטרדם - בספטמבר 2016 - ולקחתי רק דרכון הונגרי .
בין שאר המקומות שביקרנו בהם - היה בית הכנסת הפורטוגזי בעיר .
מסתבר - שבאותה שבת - בחר לו שגריר ישראל לבוא לבקר את הקהילה , וזרים שרצו להיכנס ולהתפלל - היו צריכים לעבור סידרה של שאלות ותחקירים ...
וכמובן - מה מחפש לו בחור הונגרי בבית כנסת????
למזלי -  לאישתי היה את הדרכון שלה הישראלי , והצלחנו איך שהוא להכנס .
אגב - מומלץ , ולא שגרתי , להתפלל שם בשבת .






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

טיול להולנד , בפורמט משפחתי , 2023

אוסטריה, המסלול שלנו

טיול משפחתי לסלובקיה,שורשים וטבע!